perjantai 24. helmikuuta 2017

Kaupunkibulevardit kiitoradoiksi

Kaukokatseisen ihmisen ajattelussa kaupunkibulevardeissa otetaan huomioon muutaman vuoden kuluttua myyntiin tulevat lentävät autot:
KL, 8.1. 2017: Lentävän auton koelento onnistui: käyttöön jo vuonna 2020
HS, 14.2. 2017: Lentävä auto tuli markkinoille maailmalla – kysyimme, päästäisikö Trafi laitteen ilmaan Suomessa


Kaupunkibulevardeissa ei saa säästellä tilaa, vaan niihin pitää mahtua viisi metriä leveät jalkakäytävät, mihin mahtuisi kesäterasseja ja 5 metriä leveät Hollannin tyyppiset pyörätiet (RR, 23.10. 2010: Pyörätiet Hollannissa), sekä kolmikaistaiset autokaistat molempiin suuntiin.

Koska tulevaisuus on vasta edessä päin, niin silloin viisas poliitikko päättää jo nyt, että lentäville autoille pitää löytyä reilusti tilaa myös kaupungeista, eikä vain jostain Sipoon korvesta.

Kaupunkibulevardien keskialueelle pitää varata 16 metriä leveä kiitotie lentävien autojen nousuihin ja laskuihin, joka tarvittaessa toimisi superhornettien varakiitotienä.

Oikea kaupunkibulevardi on vähintään 96 metriä leveä puineen ja välialueineen.
Mutta. Ahneiden poliitikkojen suunnitelmissa on jatkaa mahdollisimman kapeiden katujen rustaamista, missä jopa bussipysäkit "levennetään" kadun puolelle, jotta kaikilla olisi mahdollisimman epämukavaa.

HS, 24.2. 2017: Helsingin pormestari­ehdokkaat haukkuvat pääministeri Sipilän Malmi-puheet pystyyn: ”Näin isoilla asioilla ei voi leikkiä”

Malmin kentän kiitotie olisi jo sinällään valmis kaupunkibulevardi, kunhan vaan sen vierelle tulevat talot rakennettaisiin siitä mahdollisimman kauas.

Ei kommentteja: