Kvartaaliarkkitehtuuri kaunokirjoituksen tuho.
Viivoitin teki arkkitehtuurille samaa mitä konekirjoitin käsinkirjoitukselle.
Viivoittimen keksimisen jälkeen arkkitehdit eivät osaa enää piirtää kaarevia viivoja,
kuten konekirjoitukseen oppineet ihmiset voivat vain haaveilla pyöreistä kirjaimista.
Blogi, 6.11. 2011: Joulukuun kuudennen kvartaaliarkkitehtuuria
Päivitys 19.11. 2014 ja 23.3. 2015:
HS, 23.3. 2015: Kumpi on rumempi, Norrménin palatsi vai Enson pääkonttori?
IL, 19.11. 2014: Yle: Miksi Suomessa rakennetaan niin rumia taloja?
Konekirjoitus tuhosi kaunokirjoituksen:
YLE, 18.11. 2014: Kaunokirjoitus jää historiaan – kouluissa halutaan opettaa tekstaamista ja näppäintaitoja
Aivan samalla tavalla kuin viivoitin tuhosi arkkitehtuurin niin koneen tikkukirjaimet tuhosivat kauniin käsin kirjoituksen. Ns. arkkitehdit yrittävät epätoivoisesti matkia renesanssiajan kauniita muotoja lisäämällä laatikkomalleihinsa eri suuntiin sojottavia töröjä, joilla he yrittävät peittää sen totuuden, että he eivät osaa piirtää kaarevia viivoja, koska ainoa sallittu työväline on viivoitin ja suorakulma.
Katsokaa ja ihmetelkää, mitä syntyy ilman viivoitinta:
Wiki Pedia: Ylä-Pasilan Kivilinna
Blogi, 13.1. 2014: Helsingin Guccenheim
Blogi, 03.2. 2012: Fortumista Guggenheim-kapitalismiin
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti