Itellan konsernijohtaja Jukka Alho vuonna 2007:
"- Nimenmuutoksella yritys reagoi sekä omaan että ympäröivän yhteiskunnan muuttumiseen. Olemme ylpeitä pitkästä historiastamme ja juuristamme. Uskomme samalla, että uusi yritysnimi viestii paremmin monipuolisuudestamme ja antaa meille paremman kilpailuasetelman nyt ja tulevaisuudessa."
Jo vuonna 2007 Itellan johtajat tunnustivat, ettei sana itella merkitse yhtään mitään. Silti he kehtaavat väittää, että "itella"-sana viestii maailmalle, mitä Itella OY tekee. Voiko mitään typerämpää olla? Merkityksetön kirjainyhdistelmä, josta kilpailijat Itellan mukaan tietävät, miten monipuolisesta yrityksestä on kyse?
Postista Itellaksi ja takaisin maksaa suomalaisille kymmeniä miljoonia, jollei peräti satoja miljoonia, koska Itellan kilpailijat luulivat, ettei Suomessa ole lainkaan postilaitosta ja siksi tänne tuli kymmenittäin kuriirifirmoja, jotka osaltaan veivät leipää Itellan jakajien suusta...
Mutta. Löytyy toki Suomesta vähintään yhtä suurta typeryyttä. Otetaan eka esimerkki vaikka Helsingistä, missä päättäjät valehtelevat tietoisesti asukkaille saadakseen itselleen hulppeita tiloja ja palkkaa:
Suuri kouluhuijaus
Tiesittekö, että Suomen bruttokansantuotteesta julkishallinnon pyörittäminen vie noin 60 prosenttia, jota voidaan pitää aika pienenä prosenttiosuutena, kun tarkastellaan julkishallinnon suojatyöntekijöiden palkkoja:
Läpi harmaan kiven, 11.8. 2014: Trafin organisaatiokuva ja palkat 2012
Pauli Vahtera, 10.8. 2014: Liikaa virkamiehiä, liikaa palkkaa, liikaa valtaa, liikaa tuhlausta
IL, 13.8. 2014: Miksi Itella ei paljasta nimikikkailun hintaa?
Itellan toimitusjohtaja Heikki Malinen myönsi aiemmin keskiviikkona, ettei vuonna 2007 tapahtunut nimenmuutos Postista Itellaksi ollut onnistunut. Malisen mukaan kahden brändin malli ei toiminut odotetusti, vaan se on tuonut yhtiölle ylimääräisiä kustannuksia ja vaikeuttanut yhtiön palvelumielikuvan kirkastamista.
Voi halvatun paskat sentään. Eikö sen pidä olla selviö jo b-mielisairaalan apukoululaisellekin, että merkityksetön sana ei kerro yhtään mitään. Olisiko ensin pitänyt katsoa, miten monta valtiota maailmassa on, joilla ei ole postilaitosta, vaan jokin merkityksetön yritys, jonka toimenkuvasta ei saa selvää Koistisen labradorinnoutajan isäntäkään.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti