torstai 4. tammikuuta 2018

Suvaitsevaisuus kovettaa lapsien mielen

Suvaitsevaisuus tekee lapsen mielelle saman, mitä kuivuus tekee pellolle; Vapaasti ja suvaitsevaisesti kasvatettu lapsi on oppinut maalailemaan mielensä kiiltävän kovalle pinnalle sateenkaaren väreillä utopioita, miten hän voi elää elämänsä rehellisten ihmisten verenpunaisella selkänahalla. Kuten hyvä siemen ei voi upota kuivaan peltoon ja itää siellä, niin samoin perinteinen koulutieto ei voi upota suvaitsevaisuuden kiillottamiin mieliin.
Tämä kirjoitus on jatkoa eiliselle suvaitsevaisuuden kritiikilleni, jota on jatkunut jo hyvän tovin:

Aamulehti, 3.1. 2018: Suomalaisten älykkyysosamäärä kääntynyt huolestuttavaan suuntaan – Tutkija: ratkaiseva muutos tapahtui 1980-luvulla:
Forskning & Framsteg -lehdessä Flynn pohtii koulutuksen merkitystä käänteelle. Flynn uskoo, että koulujen laatu parani 1980-luvulle asti, mutta ei enää sen jälkeen.
Voi olla fakta, että koulut paranivat fyysisiltä rakenteiltaan aina 1980-luvulle asti, mutta 1980-luvulla koululuokkien psyykkinen laatu alkoi huonontua johtuen yksinomaan siitä, että silloin lapsille alettiin opettaa, että heidän kurissa ja nuhteessa pitäminen on rikos. Lainaus aamuiselta sessioltani:
Facebook: Viimeisimmän tutkimuksen mukaan suomalaislasten älykkyys on laskusuunnassa -- ja on ollut sitä jo 1980-luvulta lähtien.
Hassua, että se 1980-luku on aika, jolloin alkoi valtava meuhkaaminen, ettei lapsiin saa koskea sormellakaan, vaikka ne tekisivät mitä. Tuhansia isiä ja äitejä rangaistiin luunapeista ja tukistamisesta, ja silloin nähtiin ensi kertaa, kun alle oikeustoimi-ikäiset lapset haastoivat vanhempiaan oikeuteen kurin pitämisestä.
Sihen aikaan vanhemmista tehtiin lapsiensa palvelijoita, eikä lapsia saanut edes pakottaa siivoamaan kotonaan, koska 60-lukulaisten hippi-suvakkien oppi oli, että kaikenlainen pakottaminen pilaa lapsen ja aiheuttaa hänelle elinikäisiä oppimisvaikeuksia.

On voitava rehellisesti tunnustaa, että koululaisen oppimisympäristöllä; luokkahuoneiden äänimaisemalla on erittäin merkittävä vaikutus siihen, miten paljon lapsi voi sisäistää opettajan opetusta: Jos luokassa on melua ja hälinää, niin vaikka lapsi olisi kuinka hyvä oppija tahansa, niin väkisinkin hänen aistinsa vastaanottavat kaikkea muuta kuin sivistystä, jota ilman ihmiskunta ei voi menestyä eikä kehittyä.

Itse en voi noin vain jättää huomiotta kurin höltymistä ja jopa suoranaista kehotusta lapsille, että "toteuttakaa itseänne vaan vapaasti, niin voitte siitä huolimatta saada meiltä suvakkiopettajilta hyviä arvosanoja". Kun sitten suvakit alkoivat tuottamaan kehitysmaalaisia luokkahuoneisiin, niin luokkien rauhasta tuli samanlainen kuin jostain rauhanuskonnon hallitsemasta Länsirannan kadusta.

Helsingin Sanomat, 24.4. 2018: Ruotsalaistutkija varoittaa: Suomi toistaa uudessa opetus­suunnitelmassa Ruotsin virheet – ”Pelkään, että sitä tullaan katumaan, koska me kadumme nyt”:
"Heller Sahlgren on haastatellut suomalaisia opettajia, opetuksen tutkijoita ja koulupäättäjiä. Hänen näkemyksensä Suomen salaisuuksista on perinteinen: työrauha, toisto, keskittyminen asiasisältöihin ja ennen kaikkea hyvät opettajat, joilla on auktoriteettia jäljellä."
Tässä seuraavassa artikkelin lainauksessa se paljastuu, että se on kurin poistaminen kouluista, joka on saanut lapsien keskittymisen oppimiseen herpaantumaan, eikä suinkaan luokkahuoneiden homeettomuus:
–Olemme nähneet, että koulutyö on nykyään vähemmän vaativaa monissa maissa. Oppilaat käyttävät vähemmän aikaa läksyihin ja lukemiseen, Flynn sanoo lehdessä.
Kun lapsia olisi pidetty kurissa, niin silloin heille ei olisi sallittu koulutyön aikana pelikonsoleita eikä kännyköitä. Nykyisinkin lapset pitäisivät sitä luonnollisena asiana, ettei tunnilla saa räpeltää kännykkää, jos vain koulujen kuri olisi saanut jatkua keskeytyksettä.
Tuo yllä oleva juttu luokkahuoneiden laadusta ei millään tavalla liity lasten oppimisvaikeuksiin. Ainoa selittävä syy on todellakin kurittomuus, jonka perimmäinen syyllinen on kaikkea vääryyttä ja monikulttuurisuutta syleilevä sentimentaalinen suvaitsevaisuus.

On todella kummallista, että Suomessa on alettu uskoa, ettei suomalainen koululaitos ole lapsille kelvollinen oppimisympäristö, jos siitä puuttuu kehitysmaalaisuus. Vai onko se tarkoitus, että suomalainen koulu on vientituote vain, jos se ensin muutetaan epäsuomalaiseksi, monikulttuuriseksi sekamelskaksi, missä puolet oppilaista tarvitsee erityisopetusta ja kaikkia oppilaita vaaditaan kerran päivässä polvistumaan rukousmatoille hokemaan suomalaisuuden vastaisia rukouksia, jotta kehitysmaalaiset eivät loukkaantuisi?

YLE, 3.1. 2018: Moraaliministeri: Kurin tarkoituksena on luoda oppimispainetta koululaisille.

Suomessa on jo kolmisen kymmentä vuotta politiikan ylintä johtoa myöten toitotettu monikulttuurisuuden ihanuutta ja suomalaisuuden huonoutta. Suvakkien suomalaisuuden vastainen oppi ei muka ole mennyt perille kouluihin, luokkahuoneiden tyhjiin arestinurkkiin saakka?

Nyt saadaan niittää suvaitsevaisten kylvämää satoa. Vanhemmat eivät enää saa kyntää kurilla lapsia sivistävää koulua varten; Suomalaisuutta ei enää kylvetä lapsiin, vaan nyt kouluissa lapsien kiiltäviin mieliin maalataan ihanan  kivikautisia kulttuureja ja uskomuksia, jotta suvaitsevaisilla olisi suvaittavaa.
Onhan se aikamielipuolista, että nyt suvaitsevaisten pitää suvaita suomalaisia lapsiakin, kun nämä uudet kiiltävämieliset lapsoset kirmailevat uussuomalaisten kanssa milloin minkäkin tunteen perässä. Vapaasti kasvanut lapsi osaa loukkaantua pienimmästäkin totuudesta ja pompata kadulle osoittamaan rauhanuskomuksilla kiilloitettua puhtoista mieltään.

Ilman kuria kasvaneet lapset maalailevat hyvin helposti sileäpintaiseen mieleensä utopioita ja kiiltokuvia, jota heidän ei tarvisisi rasittaa itseään niillä oppiaineilla, joista riippuu ihmiskunnan sivistyksen tulevaisuus. Ilman sivistystä jäänyt lapsi on pelkkä eläinlapsi, joka vaatii myöhemmässä iässä pakottavia aktivointitoimia, jotta se saataisiin ulos huoneestaan:
HS, 4.1. 2018: Työttömien aktiivimalli synnytti riidan hallituksen sisälle: Sinisten vastuuministerit vaikenevat, keskusta syyttää kokoomusta – Kai Mykkänen on ainoa ministeri, joka uskaltaa puolustaa päätöstä.

Pelto pitää ensin rikkoa pinnaltaan, jotta siemen voisi upota hyvään maaperään ja itää siellä:
Ihminen ei voi sisäistää perinteisiä oppeja (historiaa, yhteiskuntaoppia, laskentoa, äidinkieltä, kemiaa, luonnontieteitä jms), jos hänellä ei  ole arka mieli. Vapaa kasvatus tekee lapsien mielistä erittäin kovia, jonka pinnalle voidaan maalata vain pinnallisuutta. Mutta!
Kunnon perhekasvatus ei kiillota lapsen mieliä, vaan luo siitä otollisen pellon sivistäville aineille.

Aikamoista itsepetosta tuo suvaitsevaisuus; kun lapsi saa vapaan kasvatuksen, niin silloin poliitikoiden on pakko taloudellisten faktojen takia alkaa kurittaa vapaasti kasvaneita kakaroita.
B, 3.1. 2018: Suvaitsevaisuus aiheuttaa tyhmyyttä.
IL, 7.1. 2017: Saudi-Arabiassa pidätettiin jälleen useita prinssejä"Pidätetyt saudiprinssit protestoivat muun muassa vesilaskun lankeamista heidän omalle kontolleen".

Poliitikot ovat niin kiillotettuja ja suvaitsevaisia, kansan parasta ajattelevia kansakunnan palvelijoita, että heitä ei saa edes aktivoida:
IL, 22.11. 2017: IL selvitti: Tanja Karpelan ja Suvi Lindénin eläkkeiden arvo 1,1 miljoonaa euroa - ex-ministereille maksetaan kotona olemisesta yhtä paljon kuin siivoojalle 44 vuodessa.

PS. Kehitysmaissa harrastetaan kuria, jotta kehitysmaalaiset voisivat upottaa lapsien herkkään mieleen uskomuksiaan. Ei ole epäilystäkään siitä, että jos kehitysmaalaiset opettaisivat lapsilleen uskontojensa sijasta klassista sivistystä, niin kehitysmaalaiset ajaisivat hyvin nopeasti kurittoman Suomen ohi klassisessa koulusivistyksessä, mutta koska suvaitsevaiset eivät salli rauhanuskonnon poistamista Suomesta, niin siksi kehitysmaiden primaarinen tehtävä on tuottaa Suomeen lisää rauhanuskovaisia, jotta suvaitsevaisilla riittäisi suvaittavaa.

B, 6.12. 2016: Suomi matkalla Keskiaikaan.
B, 29.9. 2008: Riman alittajat.

2 kommenttia:

Kati Sinenmaa kirjoitti...

Mistä tiedetään, että suvaitsevaisuus vaatii kovapintaisen mielen?
Me tiedämme suvaitsevaisten olevan erittäin kovia, koska he eivät suvaitse totuutta ja perinteinen opetuskin on heille jotain, joka pitää korvata maahanmuuttajien kulttuurien ja uskomusten opettamisella.

Kaikenlaiseen mielipiteen vapauden rajoittamiseen ja sensuuriin vaaditaan erittäin kovaa mieltä. Pitää olla todella kiiltävämielinen, jotta voi väittää uskontojen olevan yhtä arvokkaita, mutta vain kristinuskontoa ja suomalaisuutta pitää rajoittaa ja haukkua, jotta rauhanuskovaiset eivät loukkaantuisi.

Ymmärrän toki, että tällainen puhe suvaitsevaisten kovuudesta on kaikille täysin uusi asia, koska suvaitsevaiset ovat maalailleet, että vain suvaitsevaisuus tekee ihmisen mielestä vastaanottavaisen.
Mutta, kuten me nyt tiedämme, niin suvaitsevainen mieli on herkkä vastaanottamaan vain utopioita ja se vähät välittää totuuden siemenistä. Myös kritiikki kimpoaa suvakin mielestä kuin luoti kivestä. Viuuuh.

Se tekee eetvarttia kääntää asiat päälaelleen. Suosittelen tätä tekniikkaa kaikille, jotka haluavat tuntea totuuden.

Veijo Hoikka kirjoitti...

Nobelisti William Golding kirjassaan Kärpästen Herra kuvaa lasten henkistä kehitystä ilman kahlitsevaa aikuisten antamaa opetusta ja ohjausta.
"Nykyisin se kuuluu kirjallisuuden opintoihin useissa yliopistoissa ja kouluissa, ja sitä käytetään jopa johtamispsykologian opetuksessa." https://fi.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rp%C3%A4sten_herra

Olisi varmaan korkea aika alkaa sisällyttää kyseisten opinahjojen opetuksiin myös se, mihin W Golding teoksensa opetuksen tarkoitti, ja siirtyä käytännön harjoituksiin.