tiistai 11. helmikuuta 2020

Opetusvirasto palaa oksennukselleen

Mitähän järkeä se on palata impivaaralaiseen numeroarviointiin, kun kehitys vaatii, että numeroarvioinnin jälkeen tullut sanallinen arviointi pitäisi korvata hymiöarvioinnilla.
Verkkouusiset, 11.2.2020: Numeroarviointi tulee takaisin alakouluun.
Kun numero arviointi on kuvitellun edistyksen nimissä korvattu sanallisella arvionnilla, niin se ei todista mistään muusta kuin typeryydestä, jos sanallista arviointia ei korvata kuvallisella arvioinnilla. Sanoohan jo typeryyskin, etttä numerot ovat alhaisempia kuin sanat ja sanat ovat alhaisempia kuin kuvat.
Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, josta seuraa se, että yksi kuva kertoo enemmän kuin miljoona numeroa. Jos ette usko, niin avatkaa vaikka oma digitaalinen kuvanne hexaeditorissa, jolloin huomaatte, että teidän oma mössöinen facebook kuva voidaan kertoa vain miljoonilla hexanumeroilla.

Nykyisin hehkutetaan milleniaaneja, miten erinomaisia he ovat kaikessa, joten olisi luullut, että milleniaalit tykkäisivät hymiöistä enemmän kuin kaunokirjaimista, puhumattakaan numeroista, joista he eivät erota ykköstä seiskasta.

Ehdotan, että muutoksia vaativat laitetaan Pitkään niemeen pariksi kymmeneksi vuodeksi ihan vaan siksi, että yhteiskuntaa ei tarvitsisi vekslata edes takaisin kymmenen vuoden välein.

b, 7.8. 2013: Sanannousuja elokuussa.
Viivoitin tuhosi arkkitehtuutin,
konekirjoitin tuhosi kaunokirjoituksen,
Hymiöt tuhosivat laaduntarkkailun.

Ei kommentteja: