Homo Sapiens Cogitantium
Yhteiskuntien ja yksilöiden ongelmana on, että ihmiset eivät osaa ajatella.
Koska ihmiset eivät osaa ajatella, niin he eivät voi muuta kuin opettaa toinen toisilleen uskomuksia, kuten uskontoja (ateismia, islamia jms), ideologeja, talousoppeja, ja muuta puoleellisuutta.
Ajattelun opettaminen johtaisi parempaan yhteiskuntaan kuin jonkun kristinopin hokeminen tai koraanin lukeminen. Mutta miten saada ihmiset tajuamaan ajattelun hyödyt, kun he uskovat, että kaikki se on ajattelua, kun mieli on täynnä uskomuslauseita.
Ei todellakaan se ole ajattelua, että osaa pidättää mielessään muiden kirjoituksia. Ajatteluprosessi edellyttää, että ajatukset virtaavat. Eihän ihminen pääse eteenpäin autossa istumallakaan, vaan auton pitää liikkua.
Ihminen ei liiku henkisesti, jos hänellä on mielensä seinillä hienoja korulauseita kehystettynä "pyhillä" kirjoilla.
Ihminen voi todistaa olevansa Ajatteleva Ihminen vain siten, ettei hän opeta muille uskomuksia, vaan kertoo, miten hauskaa on, kun mieleen tulee jatkuvasti uusia ajatuksia, joita muut eivät ole tulleet ajatelleeksi.
Uskomus: Ihmisen mielessä oleva ajatuksen kaltainen käsite, jota ihminen itse ei saa artikuloida, ja joka on korvamerkitty johonkin käsitekokonaisuuteen, kuten koraaniin.
Ajatus: Ihmisen mieleen tulevia sanoja, joista voidaan artikuloida harhaoppisia lauseita.
Kirjoitustaidon opettaminen on saanut aikaan demokratian.
Ajatustaidon laaja-alainen opetus antaisi ihmisille autokratian.
Ymmärretään nyt ihan oikeesti, että kuten kirjanoppineet vastustivat luku- ja kirjoitustaidon yleistä opetusta, niin samoin kirjanoppineet tekevät kaikkensa, ettei ihmiset opi itse ajattelemaan, koska ajatteleva ihminen ei ole enää kirjanoppineiden hallinnassa.
Kirjanoppineet hyväksyivät vasta sitten Luku- ja kirjoitustaidon opettamisen, kun he hoksasivat, että niillä taidoilla ihmisen päähän voidaan istuttaa uskomukset ilman, että jokaiselle pitää takoa ne päähän jossakin koraanikoulussa.
Blogi, 7.12. 2016: Pyhyys ei asu kirjoissa vaan harhaopissa
Areiopagi, 6.12. 2016: Fysiikkaa teologian reunalla
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti