Uudet ja vanhat tunnelihankkeet ja moottoritiet ovat luonnon vihaamista ja osoitus kauneusarvojen puutteesta. Jos ihminen ei tajua luonnon kauneutta tässä ja nyt, niin silloin hän ei pysty tuntemaan totuuttakaan, vaikka ajaisi 10 000 kilometriä suoraa moottoritietä, jolloin hän ei voi olla hyvä muita kohtaan määränpäässäkään - edes miljardöörinä.
Kanaalin alittava Eurotunneli tehtiin pelkästään voiton tavoittelua varten, Siinä ei ollut kyse mistään hyvyydestä ihmiskuntaa kohtaan, vaan sen yksityiset investoijat halusivat rahan virtaavan jatkuvasti kasvavien köyhien populaatioilta yhä harvemmille rikkaille.
Eurotunnelin valmistuttua pankkeja vaadittiin puliveivaamaan osakkeilla, että tunneliyhtiö saatiin näyttämään voittolliselta. Kuten hyvin tiedetään, niin pankit ovat suurelta osin vastuussa varallisuuden kerääntymisestä rikkaille yhä suurempien ihmismassojen jäädessä vain reserviin maksajan rooliin. Yhä suurempia voittoja tavoitteleva Eurotunneli tarvitsee maailman jatkuvasti lisää ihmisiä, jotta voittoa riittäisi kaikille suuryrityksille.
Myös Suomenlahden alittava tunneli tehtäisiin vain siksi, että rikkaat rikastuisivat. Mitään hyvyys-totuus-kauneus-arvoa ei ole sellaisella matkustamisella, missä ihmiset matkustavat mahdollisimman lujaa paikasta A paikkaan B näkemättä vilahdustakaan välimatkan kauneudesta.
Voiko kukaan olla niin pimee että hänen pitää mennä mahdollisimman nopeasti putkea pitkin maan äärestä toiseen ääreen, jotta voisi katsella siellä kaunista luontoa? Jos ihminen ei halua matkallaan nähdä planeetan kauneutta, niin silloin hänen motiivinsa matkustaa esimerkiksi Lappiin ei voi olla totuudellinen, eikä siinä ole mitään hyvää.
Hyvyyden puuttuminen nykyajan matkustajista huomataan siitä, että kaikki ne matkakohteet, minne turistit matkustavat mahdollisimman nopeasti, ovat tuhon omia. Vain hitaasti matkustavalla on mahdollisuus nähdä kauneutta, ja kun ihminen näkee kauneutta tässä ja nyt, niin silloin hän ei voi tuhota sitä määränpäästäkään.
Tallinnatunnelin nimellä kulkeva projekti tähtää siihen, että sitä putkea pitkin Suomeen voitaisiin tuottaa miljoonia, joilta puuttuu kauneuden taju, joten heidän on mahdotonta saada sitä arvoa itseensä Suomestakaan.
Tallinnatunnelia ei voitaisi ylläpitää, jos se ei tuottaisi voittoa. Ja se voi tuottaa voittoa vain, kun ihmiskunta lisääntyisi tulevaisuudessakin. On enemmän kuin ennustamista sanoa, että kuten Eurotunneli tuli maksamaan kaksinkertaisesti sen, mitä sen aluksi sanottiin maksavan, niin varmasti vieläkin pidempi tunneli tulee maksamaan yli kolminkertaisesti sen, millä hintalapulla sitä nyt yritetään myydä -- kauneuden tajuttomille kansalaisille, joiden suurinpina himoina on matkustella metallinhohtoisilla putkilla ympäri planeetta tuhoamaan matkakohteiden luontoa saasteillaan.
Jotta Tallinnatunneli ei kaatuisi velkoihinsa, niin yhdessä vaiheessa suomalaisilta tullaan vaatimaan miljardeja sen rahoittamiseen, että sen tunnelin yksityiset toimijat voisivat uida rahoissaan. Ja jotta suomalaisilla olisi varaa maksaa miljardeja rikkaille, niin sitä varten pitää ottaa tuplasti velkaa, joka merkitsee sitä, että Afrikkaan pitää saada nopeasti sata miljoonaa ihmistä lisää, jotta niistä saataisiin osa Suomeen orjiksi.
Eli Peter Vesterbacka ei ole ihmiskunnan hyväntekijä, kuten ei ole kukaan muukaan rikas. Tallinnatunneli on Suomen vihaamista, kuten Eurotunnelilla tuhottiin Britannia ja sen sivistys.
Rikkaiden johtama taloudenhoito ei koskaan ole taloudellista, vaan sen ainoa tarkoitus on rikkaiden rikastuttaminen. Ainoa keino puuttua jatkuvaan kasvuun ja sen tuhoisuuteen on siinä, että poliitikoita kohdeltaisiin kuten muitakin palvelijoita: Poliitikoiksi pitää valita ihmisiä, jotka ovat osoittaneet olevansa taloudellisia omassa elämässään, jolloin sellainen ihminen pystyy elämään palvelijan rooliin kuuluvalla palkalla, eikä vaatisi valtiotakaan velkaantumaan.
Salkunrakentaja, 2.7. 2019: Tutkimus: Miljonäärit omistavat yli kolmasosan Suomen yksityisestä varallisuudesta.
B, 10.7. 2019: Ehdoton ei Tallinnatunnelille ja pohjoisen radalle.
1 kommentti:
Jos Tallinnatunneli toteutuu, niin silloin Suomeen tulee miljoonittain ihmisiä, jotka syövät jopa mansikat pelloilta. Jo nyt kauneudentajuttomat, hopeisen kiiltävillä putkilla kuumia rantoja etsivät suomalaisetkin ovat täysin pihalla hyvyydestä ja totuudesta.
On täysin käsittämätöntä, miten suomalaiset eivät tajua, että korkealle sivistyksessä yltäneen kansakunnan oikeudet (kuten jokamiehen oikeus) eivät ole millään tavalla sopivia edes niille suomalaisille, joita vaivaa jatkuva matkakuume. Ainoa ratkaisu Suomen säilymiseksi sivistyskansakunta on siinä, että rautaa rajalle ja rajat umpeen -- ja kansalaisuus pois kaikilta, jotka matkustavat johonkin halpamaahan.
Ehdotan, että Suomen viisaimmat ihmiset lähtivät neuvottelemaan Moskovaan, miten planeetalla voitaisiin vielä säilyttää edes sivitsyksen rippeet.
Iltalehti, 11. 7. 2019: Ihmiset ahmivat mansikoita ilmaiseksi pellolta Vantaalla – mansikkayrittäjä kyllästyi:
Viime kesänä keskimäärin 100 ihmistä päivässä
Lähetä kommentti