Pari kymmentä vuotta sitten Suomen vasemmistolaiset hurmioituivat siitä, kun (suomen)suomalaiset olivat maailman parhaita. Täysin hullaantuneina he uskoivat, että kun vain romutetaan loputkin siitä Kekkosen aikaisesta koulujärjestelmästä, jolla (suomen)suomalaiset lapset oppivat elämään ihmisiksi, niin se uudistettu koulu voitaisiin myydä koko maailmalle.
Tajusiko yhden yksikään niin sanottu uudistusmielinen, että he olivat myymässä täyttä sutta -- sen sijaan, että olisivat hehkuttaneet Suomen kansakoululaitosta, joka tosiasiassa tuotti sen sukupolven lapset, jotka vielä pärjäsivät sivistyneisyydessä, vanhemmuudessa ja oppineisuudessa?
On kiistatonta, että kansakouluja käyneet vanhemmat olivat se viimeinen sukupolvi, joka pystyi opettamaan lapsilleen sivistyksen alkeet. 1970 luvun peruskoulu-uudistus vei opettajilta pois oikeuden harjoittaa aikuista opettajuutta ...
Viime aikoina on kuultu uutisista, miten Suomen menneiden vuosien menestykseen ihastuneet muun maalaiset ovat kauhistuneet, sitä hirvittävyyttä, joka vallitsee nyky-Suomen oppilaitoksissa, missä mikään ei enää ole kuin silloin ennen, kun koululaisilla oli vielä kouluissa luokat ja opettajat olivat auktoriteetteja.
Onneksi sana kiirii jo kaikkialla, että yhdenkään maan ei tule ottaa mitään oppia kommunisti-Suomen koulu-uudistuksista, joten ehkäpä maailmalla on vielä hieman toivoa pelastaa planeetta ekokatastrofilta.
8 kommenttia:
Idiootit ja muut ilman kotikasvatusta jääneet luulevat, että kun vain uudistetaan ja uudistetaan, niin hyvin toimivasta saadaan ulos jotain muuta, koska idiootit luulevat, että se, mikä on toiminut täysin hyvin, on vanhanaikaista, eikä se enää voi olla nykyaikaista. Tosiaan.
Ennen vanhaan kurillinen perhe ja koulu tuottivat viisaita, mutta idioottien mielestä sivistys ja viisaus ovat vanhanaikaista, joita ei enää voi hyväksyä, koska idiootit uskovat vain hirvittävään sekamelskaan. Uudistusmieliset ovat tuhonneet harmonian, joka huomataan siitäkin, että nykyaikana ei ole yhtäkään sanoittajaa tai säveltäjää, joka voisi tuottaa melodista musiikkia. Suomen nykyinen koululaitos on sitä samaa paskaa, mitä on mikä takansa nykykulttuuri, jota jotkut idiootit luulevat monikulttuurisuudeksi.
Tiesitteökö, että aito mojnikulttuurinen maailma ion sitä, että kukin kansa elää lähiympäristönsä vaatimusten mukaan, eli se ei ole monikulttuurisuutta, että Suomeen tuotetaan ihmisiä, joille maksetaan siitä, että he elävät jonkun muun luonnon kuin pohjoisen luonnon edellyttämällä tavalla. Onhan se mieletöntä, että suomalaiset idiootit vaatisivat saada Saharassa elää samoin kuin suomalaiset elävät metsässä ja päin vastoin.
Suomen kommunistit haluavat, että tänne tulee kaikki muut elämään omaa kultturiaan -- suomalaisten veronmaksajien piikkiin, mutta samaan aikaan kommarit nauravat hysteerisesti, kun muut maat haluavat nyky-Suomen koululaitoksen, jolla pilataan koko maailman lapset.
En ole koskaan nähnyt sellaista tutkimusta, missä kerrottaisiin, että se oli kansakoulu, joka pystyi vielä kasvattamaan lapsista vastuullisia aikuisia. On aivan sairasta opettaa, että se oli mukamas peruskoulu, joka tuotti 2000 luvun alun PISA-menestyksen, koska siinä oletetaan, että kanaskoulunsa käyneillä vanhemmilla ja vanhan ajan kotikasvatuksella ei siihen ollut mitään osuutta, juuri niillä vanhemmilla, jotka sentään olivat kotoaan ja koulusta saaneet opin kurista ja vastuusta, jota peruskoulun läpikäyneet eivät enää osaa, koska kommunistit pilasivat täysin Suomen koululaitoksen.
Varmaan jotain selittää ,että oppikouluun piti pyrkiä kokeen kautta.
Virossa kuulemma tuetaan myös hyvin pärjääviä. Todellakin kannatan. Joidenkin on niistä heikoistakin pidettävä huoli tulevaisuudessa.
Heikki hyvä, joidenkin (kuten erään silloisen ystäväni) täytyi pyrkiä kokeiden kautta, minut otettiin suoraan Turun Normaalilyseoon, joka oli hyvin arvostettu koulu silloin. Kaikki oli kiinni arvosanoista.
Niinpä Heikki. Mielelläni aloittaisin kritisoinnin myös selkokielen opetuksesta. Nykyään kellään ei saa olla rima korkealla, vaan kaikille vaaditaan mahdollisimman helppoa elämää.
Kysymys kaikille selkokieleen uskoville: Milloin aiotte rikkoa selkokielen lasikaton?
Oletteko koskaan kuulleet riman nostamisesta? Tiesittekö, että te ette opi koskaan mitään, jos vain hoette typerien YLE-kommareiden höpötyksiä, miten maailma makaa?
Olen vakuuttunut siitä, että selkokieken tulo mediaan on yksi suuri syy siihen, että ihmiset ovat tyhmistyneet, jolloin he kokevat, että yhteiskunta ei vaadi heiltä yhtään mitään, vaan he voivat elää pullamössöinä yrittäjien piikkiin. Ihan sama, kun Ruotsissa alennettin poliisikoulun pääsykoevaatimuksia, niin nyt sitten Ruotsissa on nynnyjä poliiseja, joiden joukkoon kukaan rehellinen ihminen ei halua.
Heikoista ei nimenomaan pidä pitää mitään huolta. Sairaat ovat ovat eri asia, mutta kukaan ihminen ei voi olla heikko, koska kaikilla ihmisillä on jokin erityislahjakkuus. Mielestäni sellainen kansakunta on menossa alas,joka pitää heikkoutta sairauden synonyymina. Heikkous on aina korvien välissä ja jokaisen ihmisen velvollisuus on korottaa rimaa juuri sinne korvien väliin, eikä uskotella lähimmäiselle, että liirum laarum, kylläpä sinä olet heikko ja siksi tarvitset holhousyhteiskuntaa, selkokielisiä uutisia ja muuta höpötystä.
Millä ilveellä heikoksi luokiteltu ihminen ikinä voisi kokea mitään voimallista, kun niin sanonut terveet, eli lähinnä kommununistit, syöttävät hänelle pajunköyttä, että hänellä ei ole mitään lahjakkuutta?
Heikkouden institutionalistaminen on yksi suurimpia syitä sille, miksi suomalaiset pärjäävät yhäti heikommin. Selkouutiset heti pois mediasta, kaikki monikultuurinen/-uskonnollinen opetus heti pois kouluista ja kansakoulu takaisin opettajineen, joilla on toisessa kädessä vitsa ja toisessa liitu. Sen jälkeen kouluista vapautuisi heti kymmeniä tuhansia vartijoita ja psykologeja jms. oikeisiin ammatteihin.
Viimeksi kävin käymässä ala-asteen koulussa 2017. Juuri oli jaettu lapsille tabletit ja sitten isoĺle käytävälle pois luokasta opiskelemaan itseohjautuvasti. Ope kävi välillä katsomassa. Aika hurja muutos yht'äkkiä.
Lähetä kommentti