maanantai 8. maaliskuuta 2021

Hybridi-hallituksen kaikki bensa- ja kaivannaiskulut

 IS, 8.3. 2021: IS selvitti, millä ylintä virkajohtoa kuljetetaan – Helsingin poliisipomoilla yli 103 000 euron virka-auto.

Vastuuvakuutus:

Varoitus: Tämän lukeminen voi aiheuttaa mielen pahoittumista. Voit jatkaa lukemista vain, jos olet ensin kirjoittanut oman vastuun luetusta kahden todistajan allekirjoituksella, että olet itse täysin syyllinen oman mielesi pahoittamiseen, koska kukaan muukaan siihen ei voi pystyä. Siitä omasta todistuksestasi pitää selvitä, että vain diktatooriset ominaisuudet omaavat ihmiset haluavat syyttää omista tunteistaan muita, esimerkiksi HS tänään, Pietarin pormestarin apulaisjohtaja, Putin.

Suomen ministerit kauhistuivat munaskuitaan myöten, kun joku alakoululainen esittää heille laskuharjoituksiaan. Sen sijaan minulle tuli äärimmäisen surullinen olo, kun luin tänään, että hallituksen sisäministeri ei osaa edes ynnälaskua. Sisäministeri ei osaa laskea edes edes kahteen ymmärtääkseen, miten typerää on väittää, että ostamalla VERONMAKSAJIEN rahoilla uuden hybridiauton pari vuotta vanhan edustusauton tilalle, niin pelkästään sen uuden auton valmistuksen aiheuttamat hiilidioksidipäästöt yli sata kertaa suuremmat kuin sen vanhan auton päästöt koko sen käyttökaaren aikana.

Voisin jopa väittää, ettei tankkiautollisella bensaa saada louhittua ja jalostettua edes sisäministerin uuden auton konepeltiä.

Oletetaan, että se pari vuotta vanha auto kuluttaisi viisi litraa satasella, kaupunkiajossa. Ministeri ajelisi virallisia ajoja sillä autolla korkeintaan muutama sata kilometriä vuosittain, neljän vuoden aikana, koska kyseessä on vihreän puolueen edustaja, joka muutenkin käyttäisi kaikkiin matkoihinsa vain apostolin kyytiä ja kiireellisissä tapauksissa veronmaksajilta saamaansa ilmaista sähköpyörää.

Ollaan suurpiirteisiä ja laitetaan käyrä exponentiaalisesti paperin yläreunaan, jolloin vihreä sisiministeri voisi laskuharjoituksen mukaan ajaa jopa 5000 kilsaa vuodessa veronmaksajien piikkiin. Lisäksi siihen tulee virallinen autonkuljettaja, jonka palkkaus on jotain viisi tonnia, jolloin autonkuljettaja on voinut ostaa itselleen 600 heppaisen bemarin, koska olisihan se vallan ala-arvoista, jos ministerin autonkuljettaja kulkisi töihin vain vanhalla polkupyörällä. Lisäksi meidän pitää laskea ministerin auton kustannuksiin valtion autohalli korjaamoineen, joissa on töissä enemmän porukkaa kuin ministerillä on avustajia, joiden piti olla töissä vain ensimmäiset puoli vuotta, sen kuuluisat puheenjohtajuuskuukaudet, jos ministeri ymmärtää pientä vihjailua.

Otetaan huomioon myös se, että sähköauton korjaajan palkkaus on 100 prosentia suurempi kuin tavallisen polttomoottoriauton korjaajan palkka. Ainiin, jos sähköauton korjaaja on nainen, niin silloin tietyysti se olisi vain 83 prosenttia suurempi, koska tuollaisia tuloksia saadaan, kun ministerit uskovat vihreitä laskuharjoitusassitenttejaan.

Iltalehti, 13.2. 2020: KL: Ex-kansliapäällikkö lyttää Sanna Marinin hallituksen avustaja-armeijan: ”Haluttiin vain kavereille mukavia töitä”.

Kauppalehti, 13.2. 2020: Ex-kansliapäällikkö: Sanna Marinin hallituksen paisuneen avustajajoukon taustalla on vedätys – ”Haluttiin kavereille mukavia töitä”.

Kun kaikki nuo yllämainitut lasketaan yhteen ja siihen lisätään vielä tilojen vuokrat ja ja luiemattomat muut kulut, niin saadaan yhtälö, jonka tuloksena voidaan huomata, miten idioottimaisia ovat kaikki ne ministerit, jotka luulevat säästävänsä luontoa sillä, että uusivat vuosittain autojaan sillä perusteella, että uusi kuluttaa muutaman kilowatin vähemmän kuin edellinen.

On mitä ilmeisintä, että vihreä porukka ei lainkaan ymmärrä, millä polttoaineella litium ja muu sähköautoon tarvittava alkuaine louhitaan ja jalostetaan ja niiden kaivosten jätteet korjataan. Ikään kuin tankkiautollisella öljyä pystyttäisiin louhimaan, jalostamaan, sorvaamaan, valssaamaan, sisustamaan, testaamaan ja ties mitä kaikkiea muuta tarvitaan auton valmistamiseen, kun siihen yhtälöön pitää lisätä tuhansien muiden ihmisten liikkusmisvälineet, koska vain vihreät moraaliposeeraajat eivät pysty käsittämään, että ne kaivosporarit ja kiisuttajat eivät totisesti aja töihin polkupyörällä.

Joten onneksi olkoon, sisäministeri Ohisalo, Todistit jälleen kerran, miten Suomen kansa haluaa valita hallitsijoikseen vain niitä, joiden ymmärrys matematiikasta perustuu viivojen vetelemiseen ruutuparilla, kuten nähtii viime lauantana, joista viivoista kaikki ministerit esittivät hivittävät kauhistelunsa.

Jotkut naiset haluavat kiintiönaisiksi päättäjien joukkoon. Mutta tänään on todistettu, että Suomen kansa haluaa, että heidän hallitsijansa kauhistelevat äärimmäisen typeriä asiantuntijoiden väkkyröitä, jotta valitut ministerit voisivat moraaliposeerata luksusautojen takapenkiltä tajuamatta mitään, miten niiden valmistus on kuluttanut satojatuhansia tonneja uusiutumattomia luonnonvaroja.

Yhden ainoan sähköauton valmistus tuottaa enemmän kasvihuonepäästöjä kuin samanlaisen auto polttomoottoriversio tuottaisi pakoputkesta auton käyttöiän aikana.

Joten, jos sisäministeri haluaa oikeasti olla vihreä, niin eiköhän olisi parasta, kun hankit edustusautoksesi jonkun trabantin. Myös sen takapenkillä voit sitten meikkailla naamaasi edustavaksi ja jopas hymyillä ja vilkuttaa taviksille.

Nyt nimittäin ainakin minä luulen, ettei sadantonnin auton himmennettyjen lasien takaa näkyisi korkeintaan joku yrmeä ilme, jonka takaa uskotaan, että ensivuoden mallilla varmasti voi pelastaa maapallon. Eikä tarvitse edes ajatustakaan laittaa niihin lapsiin, joita Afrikan litiumkaivoksissa kuolee enemmän kuin suomalaisia koronaan.

b, 8.3. 2021: Hallitukselle laskuharjoituksia ja parametreja.

Ei kommentteja: